Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

13 saveta kako da održite najbolji javni govor

Untitled design (31)

Javni govor često ume da bude zastrašujući. Iskusni govornici tvrde da postoji nekoliko “caka” kojima treba da se služimo kako bismo bili na visini zadatka. Zato vam u ovom tekstu dajemo 13 saveta kako da se pripremite za javni nastup, a koje smo pronašli kod američkog preduzetnika, autora, motivacionog govornika i humaniste – Dena Palote. 

Saznajte šta je vaš cilj

Kada je govor završen, šta želite da publika kaže o tome i šta želite da kaže o vama? Kakvu promenu očekujete da napravite? Većina govornika propusti da sebi postavi ova pitanja.

Zapamtite svoj govor

Tako je! Zapamtite svaku njegovu reč. Vežbajte ga ispred ogledala pet puta, šest puta, deset puta. Onda ga vežbajte dok vaše dete vrišti u pozadini, kako biste razvili samopouzdanje da možete da ga recitujete bez obzira na to šta vas ometa u pozadini. Sad se verovatno pitate, zašto ga pamtiti? Ništa ne može da uspava publiku brže nego kada neko čita iz pripremljenog teksta. Kada zapamtite tekst, više ne vodite računa da izgovarate reči ispravno, već da ih iznesete na pravi način i doprete do onih do kojih želite. Zamislite poznatog operskog pevača, Andrea Bočelija da ne zapamti reči pesama iz svog repertoara. Šta mislite, koliko bi prostora ostalo da on sačeka da ih “oseti”?

Ako ne želite da premašite sva očekivanja

Nemojte da poslušate savet broj 2.

Vežbajte prelaze

Šta će vas odvesti od jedne do druge tačke? Morate da zapamtite preciznu konstrukciju svake prelazne rečenice. Nesigurnost u prelascima iz jedne poente u drugu upravo su oni momenti koji u ljudima probude onaj negraciozni grleni zvuk “aaa” ili korišćenje reči “ooovaaaaj” kao pomoć pri nedostatku tranzicionih reči. Vežbajte!

Ne plašite se tišine

Želite tišinu u prostoriji? Ne pričajte. Budite tihi i gledajte u pubiku. Pet sekundi. Sedam sekundi. Uvlačite ih u atmosferu. Povežite se sa njima. Ali nikada to ne radite zbog efekta. Učinite to da biste bili intimni sa svojom publikom. Nećete verovati kako to utiša publiku. Zašto? Zato što to nije normalno. Publika se navikla da sluša govornike koji svaku nanosekundu ispune zvukom sopstvenog glasa, ostavljajući nula vremena za refleksiju. Publika je navikla da je izbegavaju, ne cene… Kada nađu nekog ko može da vlada sopstvenom tišinom, oni pomisle, “Ova osoba je ozbiljna.”

Nikada, nikada, nikada ne koristite Power Point kao govornu belešku

Slajdovi su za vašu publiku, a ne za vas. Onog trenutka kada vas vide kako se koprcate i gubite kroz stavke vaših slajdova, a trebalo je da imate toliko pristojnosti da ih zapamtite, odmah vas svrstavaju u kategoriju dosadnih govornika i izgubili ste ih.

Poklonite deo sebe

Nemojte da se plašite da osetite nešto pred publikom. Nemojte da se plašite da kažete bilo šta što će vas naterati da imate neku emociju, jer jedino tada će i publika osetiti to nešto.

Budite svoji

Nemojte osećati potrebu da oponašate veliki nivo testosterona motivacionih govornika. Izgledaćete i osećaćete se pogrešno. Robert Kenedi nikada nije pokušao da kopira retoričke veštine Martina Lutera Kinga. On je tiho govorio. To je bila njegova karakteristika. A opet je bio jednako uticajan kao King.

Nemojte govoriti apstraktno

Recite šta mislite. Jasno. Izbegavajte komplikovane rečenice i “velike” reči, koje vas prividno čine pametnim. Ljudima je muka od toga. To im više ne znači ništa. Govorite normalnim rečnikom.

Osetite šta se dešava u prostoriji

I iskoristite to da povežete svoj govor sa tim trenutkom. Na ovaj način, ako se vaš mikrofon ugasi, možete napraviti šalu na taj račun, umesto da ta situacija vas učini da izgledate nespretno i smešno.

Uspostavljajte kontakt očima dok vas ne uplaši

Gledajte ljude u oči u celoj prostoriji. Ne zbog efekta, već zato što iskreno želite da se povežete sa ljudima ispred vas.

Ne propustite sopstveni govor

Privilegija je i čast kada ste pozvani da govorite. Iskoristite priliku da vodite prisan govor sa drugim ljudskim bićima. To je kao kada gledate zvezdu padalicu – toliko je spektakularno.

Pokažite ljubav prema svojoj publici

To je majstorstvo! Kada dozvolite sebi da osetite ljudskost svoje publike, uspeli ste da fokus sklonite sa sebe. Postoji čitav univerzum razlike između baš ovog mesta i obične Power Point prezentacije. To je mesto odakle se pravi promena. Sa ovog mesta možete da pomerate planine!

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

Saveznici u borbi za zdraviji (kancelarijski) vazduh

February 8, 2019
Next

Koliko slobode na poslu je dovoljno, a koliko previše?

March 1, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.