Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

9 od 10 zaposlenih voljni su da se odreknu dela plate za smisleniji posao

Untitled design (45)

Luis Terkel, poznati američki ​pisac, ​​istoričar i glumac, dobitnik Pulicerove nagrade za knjigu “The good War – An Oral History of World War II​”​​ interesovao se i za pitanje rada​ i kakav značaj rad ima u životu ljudi.
U svojoj, možda i najpoznatijoj knjizi – “Worki​ng​”​, ​ovaj autor iznosi neverovatan pogled na poslove i ljude koji ih obavljaju. ​Knjiga je sastavljena od preko stotinu intervjua, pokrivajući različite profesije – od grobara do ​direktora studija. Ova knjiga pruža uvid u osećanja ljudi o njihovom radnom životu kao i relevantan pogled na to kako se posao uklapa u američki način života.​​

Terkel je 1974. godine pozicionirao smisao kao pandan fi​nansijskoj kompenzaciji u motivisanju američkih radnika. Tokom svog istraživanja upoznao je svega nekoliko njih koji su zaista uživali u svom poslu. Terkel je primetio jedan zajednički atribut: Svi oni su našli smisao i zadovoljstvo u svom poslu i to im je bilo bitnije od same plate.

Gotovo pola veka kasnije nova istraživanja dala su iste rezultate – Meaning Is the New Mo​ney​​. ​​

Do danas, poslovnim liderima nedostajala su dva ključna podatka, koja su im bila potrebna, da bi došli do zaključka da je smisao taj koji pokreće produktivnost. Prvo, s​vaki posao zavisi od sposobnosti prevođenja smisla, kao apstrakcije, u dolare. Postavlja se pitanje – koliko značajan posao za nekoga ustvari vredi? Koliko je investicija u ovoj oblasti opravdano da bi se ostvarili obećani prihodi?
I drugo: kako organizacije mogu zaista da podstiču smisao?

U istraživanju o tome koliko je zaposlenima bitan posao koji obavljaju i da li obavljaju posao koji vole, u kome je učestvovalo 2.285 američkih profesionalaca, iz 26 industrija i različitih platnih razreda, pokazalo je iznenađujući rezultat koliko je smisao posla zapravo bitan ljudima.

Novac i pravi smisao značajnog posla

9 od 10 zaposlenih voljni su da se odreknu dela svog životnog prihoda u zamenu za posao koji vole i koji će im značiti. Kada se uporede sve starosne i platne grupe, veći je procenat ljudi koji su čak voljni da plate da bi obavljali posao koji vole i koji ih ispunjava.

A sada pitanje od milion dolara – koliko je smisao ustvari značajan za zaposlenog?
Ako možete da nađete posao koji će vas ispunjavati, koliko biste bili spremni da se odreknete od vaše trenutne plate da biste radili taj posao?

Istraživanja su pokazala da su ljudi voljni da potroše više novca na smisleniji posao, nego na podizanje krova nad glavom, i zato lista neophodnih stvari za život u 21. veku bi trebalo da bude ažurirana: hrana, odeća, krov nad glavom – i posao koji će da nas ispunjava.

Drugo veoma bitno pitanje jeste: Koliko je organizacijama važno da li njihovi zaposleni vole svoj posao?
Saznali smo da zaposleni, koje vole svoj posao, provedu u proseku sat vremena duže na poslu i svoj godišnji odmor skraćuju u proseku za dva dana i na ovaj način omogućavaju povećanje produktivnosti.​

Takođe, saznali smo da zaposleni koji smatraju da je njihov posao smislen,​ u 69% slučajeva ne planiraju da daju otkaz u narednih 6 meseci i zbog toga imaju duži radni staž u proseku za 7,4 meseca u odnosu na zaposlene koji ne vole svoj posao.

Izazov i prilika

Uprkos mnogim prednostima smislenog posla, kompanije ne uspevaju da ga obezbede. Istraživanja su pokazala da ljudi smatraju da njihov posao nije ni upola značajan koliko bi stvarno trebalo da bude. Takođe, svega 1 od 20 ispitanika izjavio je​ da je njegov posao za njega značajan.

Kako da kompanije stvore smisao? Neki od predloga su sledeći:

Mreže socijalne podrške koje stvaraju zajednički smisao

Zaposleni koji na poslu imaju podršku, osećaju se zadovoljnije i imaju veću volju za rad. ​​​Osećaj za kolektiv i kolegijalnost jača kulturu kompanije i povećava zadovoljstvo zaposlenih.
Organizacije bi trebalo da ohrabruju svoje menadžere da razgovaraju sa zaposlenima o tome šta oni smatraju značajnim u poslu i da podele svoje mišljenje sa njima. Menadžeri bi takođe trebalo da odvoje vreme na sastancima da razgovaraju o trenutnim projektima kompanije i njihovoj svrsi i budućim namerama. Zaposleni mogu lakše da vide smisao svog rada kada se ciljevi projektnog tima vežu za širu viziju kompanije.
Prisvajanje ovakvih promena bi možda zahtevalo određenu obuku menadžera kao i podsticanje tih aktivnosti jer na taj način mogu da izgrade jak kolektivni duh između zaposlenih.

Učinite svakog radnika znalcem

Istraživanja su pokazala ​da radnici koji primenju teoretsko i praktično znanje i koji rade na sebi, svoj posao smatraju značajnim i bave se onim što vole, a upravo takvi radnici doprinose profesionalno rastu kompanije. Takvi radnici su inspirisani vizijom koju njihove organizacije teže da ostvare jer kada radnici doživljavaju rad kao nešto za šta su potrebni znanje i veština, rad ima više smisla.
Obuke i mentorstvo veoma su značajni alati koji pomažu zaposlenima da savladaju svaku prepreku i pronađu inspiraciju za posao koji obavljaju.
Druge vrednosti koje je takođe bitno naglasiti jeste lični rast – prilika da dosegnete nove kreativne nivoe, a u ovom slučaju bi se to odnosilo na profesionalni rast. Rad dominira našim vremenom i našim stanjem uma, zbog toga za uzvrat očekujemo da ćemo naći ličnu vrednost iz tog truda i napora koji ulažemo. Menadžeri i organizacije treba da podrže zaposlene u ličnom razvoju i rastu.

Ko više teži smislu?

​Ne smatraju svi ljudi da je njihov posao bitan i značajan. Stariji zaposleni, na osnovu istraživanja, više vole svoj posao od mlađih kolega. Osobe koje im​aju decu za 12% više smatraju svoj posao značajnim nego osobe koje nisu roditelji. Takođe, osobe koje se bave medicinom, edukacijom, obrazovanjem ili socijalnim poslovima, pronalaze više zadovoljstva u svom poslu od osoba koje se bave administracijom ili transportom.
Obezbedite više mentora za mlađe kolege. Nemojte da mislite da kolege koje su manje obrazovane nemaju odlične ideje za unapređenje poslovanja. Oni treba da budu primarni zaposleni kojima treba mentor kako bi im pružio podršku i da bi shvatili da su baš oni ti koji mogu da doprinesu uspehu kompanije.

Davanje smisla samom poslu

Stari ugovor o radu između poslodavca i zaposlenog – jednostavna razmena novca za rad – to vreme je prošlo!
Umesto toga, došlo je vreme u kome ljudi traže smisao i važnost u poslu, a za uzvrat će kompanijama pružiti svoje znanje i posvećenost. Oni se čak ni ne nadaju da će njihov posao biti smislen, oni to očekuju – i spremni su da skupo plate da ga imaju.
​
Posao sa smislom​​ ima samo prednosti. Zaposleni su vredniji, a sve manje njih daje otkaz i okreću se kompanijama koje podržavaju​ napredovanje i razvoj.
Vrednost smislenog rada, kako za zaposlene, tako i za organizacije, čeka​ da bude zapažen i uključen u radne aktivnosti za one organizacije koje su spremne da prepoznaju njegovu važnost.

*Tekst je preuzet sa HBR i adaptiran za potrebe ovog bloga.

 

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

Lična karta zaposlenih – još jedna gnjavaža ili neophodnost?

March 27, 2019
Next

Digitalna transformacija i inovacije

April 1, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.