Sećate se scene kada Lila, glavni ženski lik kultne serije Futurama, pita Fraja, 25-godišnjeg raznosača pica, greškom zamrznutog na prelazu iz 1999. u 2000. i odmrznutog milenijum kasnije – „zar vi niste imali reklame u 20. veku?“ , a on, još uvek pod utiskom što je tokom spavanja iskusio reklamu, odgovara „Da, naravno, ali ne i u snovima! Samo na TVu, na radiju, u časopisima, filmovima, na utakmicama, u autobusima, na tetrapacima, na majicama, na bananama, i ispisane na nebu. ALI NE I U SNOVIMA!“
Komunikacijski i marketing trendovi (koji se nastavljaju) u 2020.
Novi trendovi u komunikacijama i u (digitalnom) marketingu neprestano se pojavljuju, razvijaju, pa opet menjaju i time neminovno utiču na način na koji radimo. Za one koji se bave komunikacijama i marketingom, promene nisu samo neminovnost već predstavljaju put ka postizanju rezultata!
Možda još uvek ne možete ciljano da se pojavljujete u snovima svoje publike (ili možete?) ali ste sigurno u prilici da pratite trendove i da istražujući i isprobavajući sve što je aktuelno pronađete ono što najbolje radi kod vaših pratilaca, kupaca, korisnika usluga i time im stalno budete na pameti.
BUDUĆNOST SADRŽAJA? VIDEO!
Ako se pitate kako najbolje da angažujete i animirate svoju publiku, odgovor je vrlo jednostavan – kreirajte video koji će im pružiti vrednost!
Video sadržaj već godinama beleži rast i taj trend će se nastaviti i u 2020. Bilo da se radi o videozapisima kratkog formata poput tzv. storija (story) ili onih dužih kao što su na Youtube-u, videi su budućnost sadržaja društvenih mreža!
Istraživanje koje je sprovela kompanija Cisco ukazuje na to da će do 2022. godine 82% onlajn sadržaja biti upravo VIDEO. Sudeći po sve većoj popularnosti Tik Tok mreže i brojke koje pokazuju da više od 500 miliona ljudi dnevno na svetu gleda Instagram storije, sve ide u prilog tome da će se ove prognoze ostvariti.
Ukoliko video snimci trenutno nisu deo vaše komunikacione i marketing strategije, vreme je da to promenite ako želite da budete aktuelan i relevantan učesnik tržišne utakmice.
GLASOVNO PRETRAŽIVANJE
Tradicionalni način upisivanja upita u polje za pretragu polako gubi utakmicu sa efikasnijom tehnologijom koja omogućava korisnicima da pretražuju usmenim putem. Predviđanja su da će u 2020. 50% svih pretraga na Internetu biti zasnovano na glasovnom pretraživanju.
Ono što kompanije čeka u budućnosti jeste prilagođavanje svog SEO na AEO (answer engine optimization) kako bi pružili odgovarajuće odgovore na pretrage, odnosno oponašali stil upita glasovne pretrage. Na primer – umesto korišćenja ključne fraze „Delta Holding nova zgrada“, koja je karakteristična za tradicionalni, pisani način pretrage, potrebno će biti da se kreira sadržaj koji odgovara na specifično pitanje „Kada će Delta Holding početi da gradi novu poslovnu zgradu?“ jer je veća verovatnoća da će se ovakve formulacije pojavljivati u glasovnom pretraživanju.
Iako ljudi već više decenija kuckaju tekst kako bi pronašli nešto online, glasovno pretraživanje postaće sve značajnije i korišćenije iz jednog jednostavnog razloga – ljudima je prirodnije da pričaju, nego da kucaju ili klikću.
PERSONALIZACIJA PLASIRANOG SADRŽAJA
Uprkos sve većem uplivu tehnologije i veštačke inteligencije u digitalni prostor i komunikaciju, ljudi i dalje žele da se povezuju sa kompanijama i brendovima.
Savremeni potrošači očekuju da im se omogući iskustvo koje je kreirano isključivo za njih, na osnovu njihovih interesovanja. Niko više ne želi da dobija generički sadržaj.
Izvesno je da ne možete da kreirate sadržaj na društvenim mrežama tako da odgovara svim pojedinačnim željama i interesovanjma. Ono što sigurno možete jeste da personalizujete vaše reklame i oglase za onoliko ciljanih elemenata koliko želite – pokažite vaše reklame pravim ljudima u pravo vreme!
Ako koristite mogućnosti email marketinga – segmentirajte vašu email listu u kategorije, i istražujte ponašanje vaše publike. Na taj način ćete biti bliži personalizaciji vaših oglasa, a time će vaša publika biti zadovoljnija i motivisanija.
BRZA I JEDNOSTAVNA KOMUNIKACIJA
U 2020. godini očekuje se od kompanija da počnu aktivno da koriste marketinške alate koji imaju za cilj blagovremenu, kontinuiranu i sve prisniju komunikaciju, kako bi zadovoljili potrebe svoje publike.
Brza i jednostavna komunikacija sve više postaje obrazac koji se podrazumeva na relaciji kupac-brend. Istraživanja pokazuju da ljude u online svetu najviše frustrira kada ne mogu da dobiju informaciju koju traže – a žele je odmah.
Postajemo sve zahtevniji i želimo uslugu koja može da nam se pruži 24/7. U poređenju sa prethodnim godinama, poverenje u četbotove i ugođaj ovakve komunikacije raste kako se ova tehnologija sve više razvija, pa se u deceniji koja nam predstoji očekuje sve veća prisutnost naprednijih i senzitivnijih četbotova.
PROŠIRENA STVARNOST
Brendovi će sve više koristiti AR (augmented reality) kako bi unapredili potrošačko iskustvo, a samim tim povećali prodaju. Realizacija AR projekata mnogo je jednostavnija, ali i jeftinija u odnosu na VR, a pruža jednako, ako ne i bolje iskustvo.
Sve što vam treba da biste iskusili proširenu stvarnost jeste vaš mobilni telefon.
AR privlači toliko pažnje zato što korisnicima pruža sasvim nove senzacije zahvaljujući integrisanju virtuelnih elemenata u stvarno okruženje. To je potpuno novi nivo pružanja pogodnosti ali i informacija i omogućava potrošaču da se uključi u interakciju sa proizvodom.
Proširena stvarnost dozvoljava potrošačima da se upoznaju sa proizvodom ili uslugom pre nego što ga kupe ili je testiraju, štedeći im time vreme u odabiru, a onda i umanjujući stresne procedure vraćanja robe i izneverenih očekivanja.
Ono što je izvesno jeste da, bez obzira na trendove i tehnologiju koja će se neminovno sve više razvijati, ne smemo da izgubimo fokus naših komunikacionih i marketinških strategija – čoveka i njegove potrebe. Sve što radimo, kreiramo i osmišljavamo treba da bude u službi unapređivanja i olakšavanja života. Imajući to na umu i vodeći se time, uvek ćete biti pripremljeni za budućnost, ma šta nam ona donosila. Jer na kraju – BUDUĆNOST MI KREIRAMO!
*Tekst je objavljen u dvobroju Digital Business Review koji izlazi uz Nedeljnik

Saradnik za internu i eksternu komunikaciju,
Delta Holding
Dragana
August 29, 2020Bavim se marketingom i iznenadim se uvek kad vidim koliko pogresno ljudi smisle reklamu za svoj brend. Nije fokus predstaviti SVE sto radite, nego ono sto je potrebno ljudima koje targetujete.