Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

Digitalna transformacija i inovacije

digital transformacija

Iako važna, digitalna transformacija ne daje svuda dobre rezultate. Konsultantska kompanija “McKinsey & Company” je u oktobru 2018. objavila rezultate istraživanja o primeni digitalne transformacije koji nisu ohrabrujući. Možda je razlog za ovakve rezultate upravo trajanje procesa tj. rezultati se ne mogu videti „preko noći“.

Godine istraživanja o transformacijama pokazale su da je stopa uspeha ovih napora dosledno niska: manje od 30 posto uspeha. Od 1793 učesnika istraživanja, njih 1521 je učestvovalo bar u jednom procesu digitalne transformacije u proteklih pet godina. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se digitalne transformacije implementiraju teško. Samo 16% ispitanika kaže da su digitalne transformacije njihovih organizacija uspešno poboljšale performanse i da su ih opremile da održe promene u dugoročnom periodu. Dodatnih 7%  kaže da su se rezultati poboljšali, ali da ta poboljšanja nisu održana. Ali, kao što smo gore napomenuli, za transformaciju je potrebno vreme i brojni činioci.

“McKinsey & Company” je činioce uspešnosti digitalne transformacije podelio na:

  • Lidere koji su digitalno pismeni i shvataju važnost i korist transformacija
  • Radno okruženje koje je spremno za radnu snagu budućnosti- mlade generacije
  • Osnaživanje i ohrabrivanje ljudi da rade na nove načine
  • Dnevno uvođenje novih alata za digitalnu nadogradnju
  • Česta komunicija  putem tradicionalnih i digitalnih kanala.

Koje pouke možemo da izvučemo iz ovog istraživanja?

Prvo, organizacije imaju tendenciju da gledaju prema unutra kada počinju sa digitalnom transformacijom. Najčešće citirani cilj digitalnih transformacija je digitalizacija operativnog modela organizacije, koji navodi 68% ispitanika. Manje od polovine kaže da je njihov cilj bilo pokretanje novih proizvoda ili usluga ili interakcija sa eksternim partnerima putem digitalnih kanala. Osam od deset ispitanika kaže da su njihove nedavne promene uključivale ili višestruke funkcije ili poslovne jedinice ili celo preduzeće. Usvajanje tehnologija svakako igra važnu ulogu u digitalnim transformacijama. U proseku, ispitanici kažu da njihove organizacije koriste 4 od 11 tehnologija koje smo pominjali u istraživanjima. Istovremeno, rezultati uspešnih transformacija pokazuju da ove organizacije primenjuju više tehnologija nego što to čine drugi. Organizacije sa uspešnim transformacijama više od drugih koriste sofisticiranije tehnologije, kao što su veštačka inteligencija, internet stvari i napredne tehnike učenja.

Komitet za inovacije

Kompanije koje žele da pronađu ili održe svoju poziciju na tržištu uslovljene su da inoviraju i implementiraju tehnologiju kroz digitalnu transformaciju. Pre svega, potrebno je da top menadžment i lideri kompanije razumeju i prihvate neophodnost ovih procesa. Jedna od osnovnih vrednosti naše Kompanije je inovativnost. Tako je u našoj Kompaniji nastala i pozicija menadžera za inovativne projekte koji koordinira rad Komiteta za inovacije, čiji je zadatak da predlaže, razmatra i uvodi inovacije u internom i eksternom poslovanju. Osim kroz rad Komiteta za inovacije, kompanija podstiče i razvoj startapova, koji su po svojoj definiciji inovativni, preko programa Delta Biznis Inkubator, koji su inicirali Mladi lideri.

Proces

Da li je lako implementirati inovacije i nove tehnologije u kompaniji? Ni malo, jer ovi procesi zahtevaju vreme, posvećenost i podršku zaposlenima. Uvođenjem Office-a 365, SAPa ili bilo kog novog programa započinjete proces digitalne transformacije. Zaposleni u početku imaju utisak da im nova tehnologija više odmaže nego što pomaže, jer je prirodna reakcija ljudi da se opiru promenama, ali kada savladaju mogućnosti koje nova tehnologija pruža, postanu svesni koristi koja se ogleda pre svega u većoj funkcionalnosti, bržem i lakšem obavljanju poslova. Na primer: prilikom uvođenja Office-a 365, za zaposlene su organizovana predavanja, radionice na kojima su uz instruktora mogli da testiraju i probaju funkcije ovog okruženja, priručnici i on-line predavanja. Proces učenja i dalje traje. Primena novih alata se najbolje vidi kroz to što su naše koleginice i kolege Mladi lideri uz pomoć Office 365 osmislili aplikacije koje se u Kompaniji koriste za interno naručivanje hrane, prijavljivanje ideja za unapređenje poslovanja koje se razmatraju na sastancima Komiteta za inovacije.

Da rezimiramo: za digitalne transformacije je potrebno vreme – prelazak iz jednog stanja u drugo je proces. One nemaju „iskru“ koju ima inovativnost, već samo drže korak sa tržištem koje postavlja standarde.

Kroz nove procese učimo, ali treba imati na umu da koliko god inovacije podrazumevale kreativnost, potrebno je da se ovi procesi organizuju sistematično kako bi „zaživeli“ u praksi. Potrebno je da smo spremni na greške u procesu, jer sve što je novo sa sobom nosi i određene rizike, ali te greške treba posmatrati kao šansu za unapređenje.

Nadica Milanović, Menadžer za inovativne projekte

 

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

9 od 10 zaposlenih voljni su da se odreknu dela plate za smisleniji posao

April 1, 2019
Next

Kako povezati frižider sa Internetom? Šifra: IoT

April 5, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.