Šta je zajedničko hotelijerstvu, zastupništvu automobila i prehrambenoj industriji? Odgovor je iskusni marketing menadžeri! Šta predstavlja danas najveći izazazov za marketing menadžere, koje su prednosti direktnog marketinga, da li je dobar marketing uvek preduslov uspešne prodaje i mnoge druge stvari otkrivaju nam upravo naši iskusni marketing menadžeri.

Branka Petronijević, Marketing menadžer, Hotel Crowne Plaza
Šta podrazumeva pojam marketinga?
Udžbenici nam nude striktne definicije ove nauke, a mnogi stručnjaci istupaju sa svojim naučnim viđenjem. Smatram zato interesantnijim da kažem šta je po mom mišljenju marketing. To je sklop saznanja iz svih sfera života koje povezane sa realnim poslovnim tokovima stvaraju fantastične ishode i pospešuju svaki biznis.
Po čemu je marketing u hotelijerstvu specifičan?
Hotel je kao živi organizam. Diše i menja se iz trenutka u trenutak. Tako da ne postoje algoritmi ili šeme po kojima se neka marketinška akcija vodi. Svaki dan je novi izazov. Mnogo zanimljivih ljudi, fantastični događaji čiji smo domaćini otvaraju nam prostor da naše proizvode i usluge ljudi uvek vide drugačijim očima.
Šta je danas najveći izazov za marketing menadžere?
Juče, danas, u budućnosti, izazovi za ljude koji se bave marketingom u velikoj meri su isti. Biti inovativan i naći pravi put komunikacije. Plasirati filozofiju svog biznisa na način što bliži klijentima. Biti otvoren i biti spreman da uvek budeš učenik, jernova znanja daju nam moć da svaku dobru ideju pretvorimo u uspeh.

Miloš Milošević, Marketing i PR menadžer, Delta Motors
Zašto je i kvalitetnom proizvodu neophodna dobra reklama?
Dobra reklama je ključ uspeha u realizaciji dobre prodaje proizvoda. Kvalitetni proizvodi se stalno usavršavaju i prilagođavaju potrebama tržišta. Sa svakim novim, posebno inovativnim, proizvodom dolazi i nova priča, koju je važno ispričati na pravi način kako bi se zadržala konzistentna percepcija kvalitetnog brenda u očima potrošača.
Koje su prednosti direktnog marketinga?
Direktan marketing nam pruža mogućnost da se reklamiramo veoma uskoj ciljnoj grupi i za razliku od tradicionalnih kanala oglašavanja, imamo dvosmernu komunikaciju sa klijentima. Osim toga, u mogućnosti smo da proširimo bazu novim kontaktima i da ih dodatno angažujemo. Takođe, proizvodi kao što su automobili, pogotovo ako dolaze iz premijum segmenta, kreiraju posebnu emociju kod potencijalnih klijenata kada imaju priliku da ih testiraju.
U čemu se ogleda budućnost marketinga?
Definitivno u daljem razvoju komunikacije kroz digitalne kanale. To su veliki izazovi za naše tržište koje treba pretvoriti u prilike.

Vesna Stanković, Direktor marketinga, Yuhor
Šta je najvažnije u reklamiranju prehrambenih proizvoda?
Jasna komunikacija poruke koju želimo da prenesemo ciljnoj grupi. Tržište i karakteristike potrošača se kontinuirano menjaju i potrebno je uvek ponuditi nešto novo. Ovo je danas prilično zahtevan zadatak, budući da su potrošači svakodnevno „bombardovani“ velikim brojem reklamnih poruka putem svih kanala komunikacije. Na marketingu i kreativcima je da pronađu način da se poruka izdvoji i stigne do ciljanog potrošača, i ono što je najbitinije, da ta poruka utiče na njegovo ponašanje.
Da li je dobar marketing uvek preduslov uspešne prodaje?
I marketing i prodaja usmereni su na ostvarivanje prihoda i profita i to je zajednički imenitelj svih aktivnosti. Potrebno je da njihove aktivnosti budu usklađene i planirane, da zajedno kreiraju priliku za rast i unapređenje poslovanja. Marketing planira dugoročno, daje strategiju, viziju i smernice, kao i alate koji su potrebni prodaji da efikasnom egzekucijom na terenu krči put ka željenom cilju.
Šta je neophodno da bi jedan proizvod postao brend?
Zadobiti poverenje i izgraditi lojalnost potrošača. Oni daju kredibilitet brendu što je ključna pretpostavka opstanka na tržištu.