Prateći svetske trendove oni upravljaju industrijama budućnosti.

Aleksandra Đurđević, Generalni direktor, Delta Auto
Šta je preduslov za uspešno bavljenje auto industrijom u Srbiji?
Imati i na pravi način promovisati konkurentan proizvod u svojoj kategoriji. Osim toga, trka inovativnosti je sve oštrija, a odnos sa klijentom dobio je veoma kompleksne srazmere. Ne menjati se u tom polju znači praktično trčati unazad.
Šta bi bila revolucija u ovoj oblasti?
Auto industrija razvija se, do sada, najintenzivnijim tempom. Kod BMW – a imamo viziju automobila sa autonomnom vožnjom po potrebi i ,,connected drive” koncept koji pruža rešenja u svetu u kome moramo da uradimo sve više stvari za sve manje vremena. Kod Honde imamo podizanje bezbednosti naprednim tehnologijama na maksimalan nivo tj. sa rizikom nula. Pravu revoluciju bi predstavljao potpuni prelazak na alternativna goriva bez lošeg uticaja na životnu sredinu.
Uloga vozača i suvozača u odličnoj timskoj vožnji?
Potrebno je da vozač ima veštine ,,hobotnice” kako bi koordinisao odnosima sa ino-partnerom, kupcima, zaposlenima, kompanijom itd. i da ima jasan cilj prema kome se organizacija kreće. Sa druge strane suvozač (tim) je taj koji vlada svojom materijom apsolutno, ima sliku biznisa kao celine i doprinosi da se svi vozimo ka istom cilju.

Ivan Vasić, Direktor, Informacione tehnologije
Koje su prednosti informacionih tehnologija?
Delta je kompanija orijentisana razvoju i mi danas ne postavljamo više pitanje da li informacione tehnologije donose prednosti ili ne. One su postale neminovnost našeg svakodnevnog života i poslovnih procesa. Taj snažni trend automatizacije će se nastaviti.
U čemu se ogleda budućnost informacionih tehnologija?
Teško je predvideti trendove u oblastima koje se razvijaju eksponencijalno. Brojni stručnjaci se bave temom dometa i opasnosti veštačke inteligencije i preterane automatizacije života. Da ne idemo u te zabrinjavajuće krajnjosti, dovoljno je da navedemo nekoliko osnovnih paradigmi koje vodeći analitičar iz IT oblasti označavaju kao trendove: Mobilnost, Cloud usluge, Društvene mreže i Big Data.
Da li je u rukovođenju timom OUTPUT uvek kakav i INPUT?
Verujem da jeste, na duge staze. Ljudi su složeni sistemi, a timovi još složeniji, pa jednostavno očekivanje da će rezultati zavisiti od trenutnog „inputa” nije rešenje. Radeći sa velikim timovima već godinama, naučio sam i još uvek učim, da iskrenošću, istrajnošću i pravim ulaganjem na kraju svi dolazimo do željenih rezultata i zajedničkog zadovoljstva.

Zorana Ždrale – Burlić, Generalni direktor, Delta Real Estate
Vaša poslovna taktika u industriji nekretnina?
Osluškuj drugu stranu. Pokušaj da osetiš kako razmišlja i koliko jako „želi”, predupredi sve prepreke na način koji tebi odgovara i pre nego što postanu barijera. Svi se susrećemo sa situacijama koje su dobre ili loše, ali važno je da na kraju uvek nađemo način da posao uspešno završimo. Prethodno iskustvo daje nam veru i snagu da neuspeh ne postoji, već samo različiti putevi ka uspehu. Ako se jedan zatvori, drugi se uvek nazire.
Poslovni principi koje sledite?
Rad, rad i rad. Na kraju se uvek isplati i vrati kroz rezultat. Ne odustaj. Sanjaj velike snove. Uvek postavi granice više nego što misliš. To je jedini način da sebe konstantno „guraš” iz zone komfora, da postižeš više i bolje nego juče.
Kakav je to dobar lider?
Dobrog lidera zaposleni slede zato što žele, a ne zato što moraju. Biti na rukovodećem mestu znači posvetiti se i baviti se ljudima. Dozvoliti da preuzmu odgovornost, podsticati ih da aktivno učestvuju i daju predloge za usavršavanje postojećih aktivnosti. Menadžer koji ne uspe da fokus prebaci sa sebe na tim, nikada neće moći da iz tima izvuče maksimum. Kada svi zajedno „osećamo” organizaciju u kojoj radimo kao svoju, identifikujemo se sa njom, tada dajemo najbolje rezultate.