Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

Na krilima boginje – iskrena priča o uspehu

phtotadj

Mnogo me nerviraju preduzetničke ušećerene pričice. Kao neko ko je strastveni čitalac, pod ruku su mi dolazile razne knjige, pa su se tako našle i one sa biznis temama, preduzetničkim receptima kako zajahati raketu uspeha i vinuti se u nebesa slave, love i moći. Dugo nisam umela tačno da objasnim zašto mi ta literatura ne prija, osim argumenta da u tim darežljivim savetima mora da mnogo toga ne štima, kada ih je toliko ljudi pročitalo, a nebo i dalje ostalo vedro bez otiska mlaznog motora preduzetničkog uspeha.

Onda sam naletela na knjigu Misliti brzo i sporo, autora Danijela Kanemana, jednog od vodećih savremenih mislilaca i psihologa, koji kaže –

Priče o usponima i padovima kompanija gađaju pravu žicu kod čitalaca, nudeći im ono što ljudski um traži: jednostavnu poruku o uzvinuću i posrnuću u kojoj se utvrđuju jasni uzroci, a zanemaruje determinišući udeo sreće i neizbežnost regresije. Ove priče podstiču i održavaju zabludu o razumevanju, deleći lekcije bez trajne vrednosti čitaocima više nego željnim da u njih poveruju.

(da je ovo video intervju, sada bi uletela ona muzika prosvetljenja, dugi sporan A, razilaženje oblaka, ponovno rađanje svetlosti)

Po kalupu

Sve te knjige o preduzetništvu imaju taj zajednički storytelling – mudri preduzetnik ima brilijantnu ideju kojom će promeniti svet, okuplja tim izvanrednih ljudi, kreiraju nepobedivu biznis strategiju, a vi sad dalje sami završite pričicu.

Odmah mi je bilo jasno šta je to što me godinama odbija od te tzv. biznis literature – kalup po kome su pisane, ta narativna zabluda koja namerno koketira sa ljudskom potrebom za utešnom porukom.

Umetnost pobede? Ma, važi

Onda sam dobila preporuku da pročitam knjigu tvorca brenda Najki, Fila Najta “Umetnost pobede” (eng verzija Shoe dog). Rečnikom već pomenutog gospodina Kanemana, Sistem 1 u mozgu, zadužen za intuiciju, koji omogućava da u deliću sekunde donosimo procene i odluke, odlučno je prevrnuo očima i snishodljivo rekao – ma, važi.
Sreća što svi imamo i Sistem 2, koji je zadužen za racionalno razmišljanje, pa je rekao – Tanja, ti voliš da čitaš, preporuku ti je dala osoba koju izuzetno ceniš, saberi se.

I tako se knjiga našla u mojim rukama.

Umetnost pobede su memoari tvorca ovog planetarno popularnog brenda. Ukoliko niste ljubitelj ove prozne forme (a čak i brenda), savetujem vam da knjizi ipak date šansu jer je Fil Najt odličan narator!

Ne dajte da vas prevari naslov, bar onako kako je mene – pretenciozno mi je zvučao. Nakon što sam pročitala knjigu, uverenija sam u to koliko joj više leži originalni “Shoe dog”. Iza ovog slenga kriju se ljudi, veterani, koji su svoj život posvetili industriji obuće. Upravo tu atmosferu posvećenosti ideji pronaći ćete na stranicama ove knjige.

Ova knjiga je drugačija

Fil Najt je brutalno iskren u svojim memoarima i to je ono što mi se posebno dopalo. Ovde nećete naići na ušećerenu priču brzog i eksponencijalnog rasta kompanije i dostizanje uspeha preko noći. Fil iskreno predstavlja skromne početke svoje, kako je on naziva, „Lude ideje“. Od odrastanja u Oregonu, preko fakultetskih dana, zatim putovanja po svetu, prvih biznis koraka, razvijanja ideje, borbe sa bankama, Japancima, konkurencijom, Vladom SAD-a, sprovešće vas kroz čitav ciklus stvaranja brenda ali prikazaće i na koji način je to uticalo na njegov privatni život. Iznenadiće vas introvertnošću i stidljivošću, suprotnim osobinama od onih koje se pripisuju preduzetnicima.

Posebno naglašavam tu iskrenost – on se nije probudio jednog dana shvativši da je ime Najki genijalno, naprotiv, on otvoreno govori o tome da su ga za prihvatanje tog imena nagovorili najbliži zaposleni. Čak ni čuveni „swoosh“ ga nije odmah oduvao. Sve vreme akcenat će stavljati na timski duh i koliko mu je to davalo podstreka i energije da se bori sa svim izazovima. A koliko je interesantan tim koji je okupio, tek će vas to ostaviti bez daha.

Iako mu namera nije da direktno deli nekakve lekcije, kao u većini knjiga čiji su autori preduzetnici, neminovno ćete izvući brojne pouke iz priče o nastanku jednog brenda. Takođe, podsetiće vas da su upornost, dobar tim, vera u ideju potrebni, ali

Sreća igra važnu ulogu. Da, želim javno da istaknem važnost sreće. Sportistima se posreći, pesnicima, poslovnim ljudima. Trud i marljivost od presudnog su značaja, dobar tim je suštinski važan, pamet i odlučnost su neporocenjivi, ali sreća može da odluči o ishodu.

Znate kako kažu, Nomen est omen – Ime je sudbina. Možda je upravo odabir ove antičke boginje za ime brenda, (pred)odredilo njegovu sudbinu – da u gotovo svakom kutku sveta, deo njenih krila bude sinonim pokretačke energije.

Tanja Vasojević
Menadžer komunikacija
Sektor za korporativne komunikacije

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

Mraz u voćnjaku

April 6, 2020
Next

Slučajni svjedok jednog (ne)vremena

April 22, 2020

2 Comments

Aleksandra B.

April 14, 2020

S obzirom na to da je opštepoznata uspešnost ove kompanije, čitajući ovu knjigu jedva sam iščekivala momenat kada oni „zajaše“ tu raketu koja ih lansira ka uspehu, iako mi se do samog kraja činilo kao da im nije bilo suđeno da uspeju.

Na mene je najveći utisak u ovoj knjizi ostavio momenat kada posle svih muka, neizvesnosti i neprespavanih noći konačno uspeju, a on posle toliko godina sumira svoje utiske i jedino zbog čega se kaje je – „što ne mogu sve da uradim još jednom“.

Verujem da se preduzetnički duh veoma uspešnih ljudi ogleda upravo u ovakvom stavu i da pored velike želje za uspehom imaju i avanturistički duh i veću tendenciju ka preuzimanju rizika. Možda baš zbog toga knjige uspešnih preduzetnika na neki način liče jedna na drugu? 😊

Reply

Admin

April 14, 2020

Draga Aleksadra,

Odlično zapažanje, zaista kroz celu knjigu autor uspeva da nas “prevari” i nametne nam utisak nelagode, kao da brend neće uspeti, kao da sve klizi ka sigurnoj propasti, iako smo svesni realnosti. 🙂

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.