Kako je izgledao vaš prvi dan na novom poslu?
Prvi dan na novom poslu bio je vrlo dinamičan i pomalo neobičan pošto se radilo o periodu pre otvaranja hotela. Umesto sa gostima, dan sam proveo na gradilištu sa vođom projekta koji mi je pokazivao progres izgradnje hotela.
Ući u hotel pre njegovog otvaranja i uticati na njegov dalji razvoj daje svakom zaposlenom poseban osećaj važnosti ali i odgovornosti pošto se u tim trenutcima uspostavljaju temelji razvoja (i metaforički a i bukvalno). Bio sam oduševljen standardima i kvalitetom gradnje kao i rekordnim vremenom za koji je Delta uspela da izgradi ovaj velelepni hotel, rekao je za nas Miloš Cerović, generalni direktor hotela InterContinental Ljubljana.
Koja je prva odluka koju ste doneli?
Prva odluka koju sam doneo bila je da izvedem svoj manadžment tim van hotela i upoznam se sa njima. Bilo mi je mnogo važno da odmah stvorimo pozitivnu energiju između nas kako bi je kasnije preneli na ostatak tima. Stvoriti dobar tim, čiji članovi veruju jedni drugima a i u uspeh poslovanja, važan je zadatak svakog menadžera. Da li je prvi dan bio teži u Las Vegasu, Dubaiju i ostalim svetskim hotelima gde ste radili, ili u Ljubljani? Svaki početak je težak na svoj način. U Las Vegasu nisam znao šta da očekujem ni od sebe ni od posla pošto mi je to bilo prvo zaposlenje. Kasnije, sa svakom selidbom sam menjao kolege i kulture u kojima sam radio ali je materija poslovanja bila suštinski ista što je dosta olakšavalo te promene. Dolazak u Ljubljanu i povratak u lanac InterContinental je bio izazov jer sam po prvi put samostalno krenuo da vodim hotel kao generalni direktor. Takva odgovornost je drugačija od svih prošlih i sa sobom donosi veću dozu koncentracije, angažovanja i motivacije.
Kada osoba sa vašim iskustvom i bogatom biografijom dolazi u novu kompaniju, koliko se on prilagođava kompaniji, a koliko se ona prilagođava njemu?
Pa ima i jednog i drugog. Učimo se dok smo živi, takođe, odgovornost nam je da svoje znanje prenosimo i na druge. U svojih 15 godina radnog iskustva, imao sam sreću da radim u 4 fantastične kompanije (MGM Hospitality, Hyatt, Shangri-La i InterContinental). Iz svakog od tih segmenata svoje karijere sam dosta poneo i preneo na sledeći hotel. Od menadžera se i očekuje da uvede promene na novom radnom mestu i na neki način motiviše kolege i dodatno podigne kvalitet poslovanja.
Zašto ste odlučili da se vratite „na ove prostore“ i šta je bilo presudno u toj odluci?
Preovladao je sklop okolnosti i kockica koje su se složile kako na poslovnom tako i na privatnom planu. Supruga i ja smo već neko vreme želeli da se približimo svojim korenima i da svojim sinovima omogućimo da imaju detinjstvo slično onome kakvo smo i mi imali (u krugu porodice i prijatelja). Supruga i ja smo se selili 10 puta u poslednjih 12 godina, po celom svetu (Azija, Bliski Istok, Amerika i Evropa) i smatramo da bi za decu bilo bolje da imaju neku konstantnost u životu što se tiče škole i prijateljstva. Takođe, otvoriti ovakav hotel koji će dugo biti sinonim za luksuz u regionu bio je jako veliki izazov za mene. Povratak u InterContinental, kompaniju uz koju sam karijerno odrastao, mi je samo još više olakšalo ovu odluku.
Kako vidite Intercontinental u Ljubljani za 5 godina?
InterContinental Ljubljanu vidim kao vodeći hotel u regionu po kvalitetu usluge, uspešnosti poslovanja i broju talenata koji će podariti hotelskoj industriji. Imamo sve predispozicije da u tome i uspemo tako da čvrsto verujem da će naš hotel biti sinonim za uspešnost jedne investicije.
Miloš Cerović,
Generalni direktor, InterContinental Ljubljana