Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

Startap rečnik

Vizual_DBI-2

Već godinama startap scena u našoj zemlji raste i razvija se. Sa nekoliko svetski poznatih i uspešnih startapa iz Srbije kao što su Frame, Little blue pot, Happy honey, reklo bi se da je ovaj način poslovanja uveliko poznat i jasan. Međutim, iskustvo nam je pokazalo da među ljudima i dalje postoje nedoumice kada je u pitanju startap i sve u vezi sa njim. Zato smo odlučili da vam ovim tekstom i startap rečnikom otklonimo najčešće nepoznanice.

Šta je startap?

Startup je inovativan biznis koji ima potencijal brzog rasta na velikom tržištu.

Inovativan biznis je onaj koji korisnicima nudi proizvod ili uslugu koji do sada nisu postojali na tržištu, a koji brzo i jednostavno nudi rešenje za njihove potrebe.

Brzi rast i veliko tržište znače da taj biznis ima potencijal da od ideje do vrednosti od nekolika miliona eura (pa do npr. nekoliko milijardi) dođe za 5-7 godina.

Više o startapima pisali smo ovde.

Koja je razlika između malog preduzeća i startapa?

 

Za početak, startap ne mora nužno da bude firma kao što ni svaka novoosnovana firma nije startap.

Razlike između malog preduzeća i startapa ogledaju se u sledećim karakteristikama:


Šta znači skalabilno poslovanje?

Skalabilnost označava mogućnost rasta startapa, a da se pri tome zadrže sva osnovna svojstva i funkcije.

Jedini način da brzo pridobijete veliki broj korisnika jeste da budete deset puta bolji od drugih koji nude slična rešenja i da imate kapaciteta da za kratko vreme odgovorite velikom broju korisnika. Deset puta ste bolji samo kada ste inovativni, kada na nov, lakši i brži način rešavate probleme korisnika.

 

Šta je MVP?

Minimum Viable Product (MVP) je termin koji predstavlja najbrži način da se prođe kroz proces kreiranja poizvoda, a sa sobom nosi minimalne, funkcionalne osobine produkta.
MVP vam omogućava da za kratko vreme kreirate proizvod, testirate ga i dobijate povratne informacije.

Za kreiranje MVP-a bi trebalo da znate sledeće:
– koji je cilj kreiranja MVP-a,
– koji su to podaci koje biste želeli da prikupite pravljenjem MVP-a,
– koji faktori pokazuju da li je eksperiment uspeo ili nije,
– da precizno definišete problem koji rešavate,
– šta je minimalno potrebno da uradite da biste dokazali da taj proizvod jeste rešenje datog problema,
– da postavite prioritete – koji zadaci su bitniji, a koji manje bitni,
– da ne trošite previše vremena radeći zadatke koji i nisu toliko bitni,
– da je jednostavnost ključ.

Šta je pitch?

Pitch je prezentovanje poslovne ideje u kratkom vremenskom roku potencijalnim partnerima i investitorima.

Obično traje 3 minuta i za to vreme treba da zainteresujete slušaoca da odvoji svoje vreme za dalju saradnju.

Tokom prezentacije fokusirajte se na:
• Rešenje problema koje nudite
• Na koje tržište ste fokusirani i koji biznis model planirate da primenite tj. kako planirate da zaradjujete od proizvoda?
• Predstavite svoj tim koji je osnovao i razvija startap (uloge članova tima, koje su kompetencije svakog od njih za tu ulogu, relevantna prethodna iskustva i slično).

Koja je razlika između biznis modela i biznis plana?

Biznis model je dokument koji opisuje kako vaša kompanija stvara i isporučuje vrednost koja omogućava ostvarivanje dobiti.

Biznis plan je dokument koji opisuje biznis, njegove ciljeve, strategije, tržište u kome se nalazi i njegove finansijske prognoze.
Ima nekoliko značajnih funkcija, od obezbeđivanja eksternih finansiranja do merenja uspešnosti.

 

 

Šta je Canvas?

Business Model Canvas je poslovni alat koji se koristi u procesu razvoja novog ili unapređenja postojećeg biznisa i pomaže vam da, prikupljanjem odgovora na naredna pitanja, unapredite vaše poslovanje:

1. Ko su vaši najvažniji kupci i za koga stvarate vrednost svojim proizvodom?
2. Koji problem rešavate svom kupcu? Koja je osnovna vrednost koju donosite vašem kupcu?
3. Na koji način ćete vaš proizvod ili usligu distribuirati kupcu?
4. Na koji način planirate da uspostavite vezu sa vašim kupcima i kako ćete tu vezu održavati?
5. Na koji način ćete generisati prihode?
6. Koji su ključni resursi koje posedujete? Resursi koje imate mogu biti fizički, intelektualni, ljudski i finansijski.
7. Koje su ključne aktivnosti? Proizvodnja, rešavanje problema ili kreiranje platforme…
8. Ko su vaši ključni partneri?
9. Kako izgleda struktura troškova? (zbir svih troškova koje imate i određuje da li je biznis koji ste zamislili održiv ili nije.)

Sada kada ste upoznati sa osnovnim karakteristikama startapa i terminima koji su vam možda bili nejasni, a imate inovativnu poslovnu ideju, i pitate se ko može da vam pruži potrebne resurse da vašu ideju plasirate na tržište? Gde mogu da se dobiju najbolja znanja iz ove oblasti?

Odgovor je – Delta Biznis Inkubator!

__________

Delta Biznis Inkubator je tu da pruži podršku vašem startapu u vidu znanja, mentorstva stručnog tima i biznis konsultanata, finansija i poslovnih kontakata, sve što vam je potrebno da lansirate svoj startap ka uspehu.
__________

Ovaj program je šansa za vas, koji ste inovativni, radoznali, ambiciozni, uporni. Za vas koji ste motivisani i želite da učite, radite i stvarate. I najvažnije, ovo je šansa za vas koji ne odustajete, za vas koje greška neće pokolebati, već ohrabriti da pokušate ponovo, drugačije.

Prijave su otvorene do 13.maja.
Prijavi se i ti!

Maša Kondić, Asistent za inovativne projekte

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

Gde vidite sebe u budućnosti i kako da tamo stignete?

April 25, 2019
Next

Saveti za uspeh i napredak sa panela „Kuda ide liderstvo“

May 17, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.