Strategija jedne kompanije služi njenom dugoročnom usmeravanju u željenom pravcu i naravno, ostvarenju tačnije, ona sadrži ciljeve koje moramo ispuniti i inicijative koje moramo sprovesti kako bi se kompanija nalazila na poziciji koja će joj garantovati održiv razvoj i uspešno poslovanje.
Šta to može biti:
Određen način korporativne komunikacije, novi proizvod, sklapanje novog partnerstva, novi način korišćenja kompanijskih resursa, novo izvozno tržište, nova ciljna grupa potrošača ili jednostavno digitalni alati današnjice. Ukratko, sve ono što će kompaniji obezbediti uspeh, ispunjenje ciljeva i doprineti postizanju nadprosečnih performansi.
Donošenje, implementacija, i praćenje ispunjenja strateških planova je jedan kontinuirani i iterativni proces, koji je krucijalan za jak razvoj kompanije. Samo jasno definisana i konkretna strategija, sa precizno usvojenim inicijativama, doprinosi unapređenju poslovanja.
Glavno strateško opredeljenje
Od samog osnivanja Delte, njeno glavno strateško opredeljenje i poslovne aktivnosti, koje su joj između ostalog i donele lidersku poziciju, bile su vezane za donošenje novih trendova, novih proizvoda i osnivanje novih kompanija u okviru još nerazvijenih ili ,do tog momenta, nepostojećih biznis grana u Srbiji i regionu.
Drugim rečima, Delta je svojim aktivnostima stvarala navike tj. podsticala razvoj potreba kod stanovništva u regionu na način koji se već decenijama praktikuje u Evropi. Sa tim u vezi, Delta banka je BILA prva privatna banka u Srbiji, Maxi Shop, prvi retail koncept u regionu, a Delta City prvi šoping mol u Beogradu i Podgorici. Stvaranje inovativnih biznisa, razvijanje istih do liderskih pozicija i na kraju, njihova prodaja svetskim lancima, suština je tridesetogodišnjeg poslovanja.
Prepoznavanje i procena kretanja tržišta i konkurencije, kao i ostalih eksterni faktora omogućava pravovremeno pozicioniranje i osnova je donošenja svakog strateškog plana. Ulazak u određen tržišni segment kao „first mover“ kompanije vam omogućava lidersku poziciju, u momentu kada ostale kompanije kreću za vama.
Sumirano, strategiju možemo definisati kao smernice kojim se vodimo prilikom donošenja odluka, zarad ispunjenja operativnih i dugoročnih ciljeva, u procesu pozicioniranja kompanije na željenom mestu, uz istovremeno praćenje i predviđanje budućih trendova. Takođe, od suštinskog je značaja, konstantno praćenje zadovoljstva i razvoja zaposlenih, ulaganje u njihove edukacije i ideje kao i buduća kretanja, kako konkurencije tako i društvene zajednice.
Mia Popović,
Rukovodilac strateškog planiranja kompanije Delta Holding