Najveća tehnološka konferencija u Evropi, Web Summit u Lisabonu, održana je početkom novembra. Ovaj događaj okupio je više od 70.000 ljudi iz 159 zemalja, 1800 startapa, 1200 govornika na 24 bine. Neki od govornika bili su Sir Tim Berners Lee (World Wide Web), Jack Dorsey, CEO Twitter-a, Ev Williams, CEO Medium-a, António Guterres, generalni sekretar Ujedinjenih nacija i mnogi drugi.
U ovom tekstu delimo sa vama iskustvo i utiske naših koleginica, Ane Brzaković i Monike Pejčić, koje su prisustvovale ovoj konferenciji.
Za Web Summit kažu da je najbolja tehnološka konferencija na planeti. Šta je na vas ostavilo najjači utisak?
Ana: Konferencija je fantastično organizovana. S obzirom na broj ljudi i veličinu prostora gde se ovaj događaj održava, prvo sam impresionirana odličnom organizacijom. Od registracije gde je red bio vrlo kratak i efikasan, preko obeležavanja paviljona, info pulta, mnogobrojnih volontera koji su uvek u blizini da pomognu i odgovore na pitanja. Sadržaj je vrlo raznovrstan i svako može naći svoju oblast interesovanja. Prilika za networking je mnogo, ljudi su vrlo pristupačni, druželjubivi i znatiželjni da saznaju o vama i podele sa vama svoju priču. Lisabon je, po mom mišljenju, jedan od najlepših gradova u Evropi i uvek mu se rado vratim, a najbolje je kada se pomešaju lepo (grad) i korisno (Web Summit).
Šta biste posebno izdvojili?
Ana: Jedan od govornika koji je otvorio konferenciju bio je Tim Berners Lee, čovek koji je osmislio internet. Trenutno se nalazimo u trenutku kada 50% svetske populacije ima pristup internetu. Predstavio je novu kampanju #ForTheWeb koja za cilj ima dve glavne stvari:
- Da omogući da drugih 50% populacije dobije internet
- Da obezbedi da internet bude bolji i sigurniji za sve i da se koristi u dobre svrhe
Mi smo potpisali podršku ovom projektu, a to možete da uradite i vi na ovom linku. https://fortheweb.webfoundation.org/
Jedan od primera vrlo kreativne kampanje koja mi se jako dopala je reklama Burger Kinga povodom izbora u Brazilu. Iako je glasanje u toj zemlji obavezno, mnogi glasači su nezainteresovani i najavili su da će glasati „belim papirima“. Burger King je napravio kampanju gde je ljudima koji su se izjasnili da neće glasati poklonili burger bez mesa unutra, samo sa, na primer, senfom i lukom. Kada bi otvorili burger, na omotu je pisalo: „Neko drugi je izabrao kako će izgledati tvoj burger. Kako ti se sviđa?“ Naravno, proizvod je bio vrlo neukusan ali je kampanja ostavila odličan utisak. Možete pogledati reklamu ovde – https://adage.com/creativity/work/burger-king-blank-whopper/950866
Google je imao svoj štand u jednom od paviljona ali je tu organizovao i svoju mini konferenciju bukvalno sa predavanjima na različite teme – kako biti efikasniji uz njihove alate, zdrav život, GDPR, čak su organizovali i čas joge. Promovisali su i svoju novu aplikaciju – google lens, koju instalirate i koristite uz pomoć kamere i gde sve što fotografišete, gugl vam može na internetu naći više informacija o tome. Ako, na primer, fotografišete neki komad odeće ili nameštaja odmah će vam pronaći slične proizvode i koliko koštaju. Instalirajte, pa isprobajte – https://lens.google.com/
Jedan govor koji bi trebalo pogledati: Marcelo Pascoa – globalni direktor brend marketinga Burger Kinga. Čovek koji je radio na zaista hrabrim i odličnim marketing kampanja za Coca Colu i sada za Burger King.
Monika: Izdvojila bih predavanje predstavnika kompanije Tommy Hilfiger o značaju njihove misije i vizije, sa akcentom na brzinu i digitalizaciju, koje im i omogućavaju takav uspeh. Takođe, David Nihill i njegovo predavanje o javnom nastupu, koji je odlične preporuke da postanete izvrstan govornik dao i u knjizi “Funny Talks”.
Da li je Web Summit ispunio vaša očekivanja? Na koji način ste birali predavanja, uzevši u obzir veličinu ove konferencije i mogućnosti koje ona nudi?
Monika: Moja očekivanja od jedne od najvećih svetskih konferencija o inovacijama bila su velika. Po završetku, ona su ne samo ispunjena, već i u velikoj meri prevaziđena. Osim što sam imala utisak da sam bila na minimum četiri veoma korisne konferencije, ostala sam zadivljena savršenom organizacijom, čiji je značaj još veći zbog ogromnog broja posetilaca.
Među brojnim ponuđenim predavanjima u vezi sa HR, IT, marketingom, ličnim brendingom, startapima, najnovijim tehnološkim dostugnućima, modnom industrijom i slično, izabrala sam ona koja odgovaraju mojoj trenutnoj poslovnoj poziciji. Već nakon prvih par sati shvatila sam da, baš naprotiv, treba da posećujem predavanja izvan oblasti svog trenutnog poslovnog angažovanja. I tako sam prisustvovala svetskoj premijeri socijalnog robota, predavanju o gradovima budućnosti sa izvanrednim primerom Torina, automobilima budućnosti sa akcentom na BMW connected drive, upotrebi najpopularnije kompjuterske igrice Mine Craft u svrhe obrazovanja i pomoći osobama sa invaliditetom, predavanju o Google mapama i kreativnoj empatiji koja rađa inovacije, ali i predavanju o istoriji Swarovski kompanije i njihovom biznis modelu.
Ana Brzaković, Menadžer za eksterne komunikacije
Monika Pejčić, Direktor, Ljudski resursi