Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Posao i druge priče
  • Delimo znanje
  • Naše priče
    • Šta radimo kada ne radimo
    • Tašna i mašna
  • Od srca
  • Zašto da nam ostavite email
  • Kontakt
Delimo znanje,

WELCOME u eksponencijalno doba

success

Autor teksta je Marija Desivojević Cvetković, viši potpredsednik Delta Holdinga. Objavljen je 27.12.2018. u magazinu “Digital Business Review”, koji je pokrenuo magazin Nedeljnik.

Svedoci smo neverovatne revolucije i tehničkog, tehnološkog, ali i socijalnog skoka, toliko velikog da je našem umu, naviknutom na linearna pomeranja, teško da ga uopšte pojmi.

Živimo u eksponencijalnom dobu, u dobu brzih i iznenadnih promena, u dobu velikih prilika.

ŽIVIMO U DIGITALNOM DOBU.

Sve što je digitalno po pririodi je EKSPONENCIJALNO. A ljudski um je, u najvećem broju slučajeva, sposoban da razume samo pojam linearnog, ne i eksponencijalnog rasta.
Zbog ovog disbalansa stvarnosti i naših kognitivnih moći pitanje je koliko ćemo, kao pojedinci i organizacije, kaskati za promenama. Zato nam nema druge nego da “pojurimo” za digitalizacijom. Promene koje sprovodimo moraju da počnu odmah, moraju da budu brze, sveprisutne i korenite.

DIGITALNA TRANSFORMACIJA SVOJU SUŠTINU NE KRIJE U PRVOJ, VEĆ U DRUGOJ REČI OVE KOVANICE.

Radi se o suštinskoj transformaciji u organizaciji: o transformaciji načina na koji sagledavamo okruženje, okolnosti i prilike; načina na koji mislimo, načina na koji planiramo, načina na koji organizujemo resurse i načina na koji radimo. “Digitalna” je reč koja ukrašava ovaj izraz, koja nam ukazuje da nove tehnologije moraju biti adekvatna pomoć pri transformaciji. Ali tehnologija ne inicira i ne oblikuje transformaciju, ona joj pomaže da se realizuje.
Promene moraju da budu pažljivo planirane i osmišljene i njihov krajnji cilj je da suštinski dodamo vrednost onome što naši kupci i klijenti dobijaju od nas.

KAKO TO DA IZVEDEMO?

Revolucija kojoj smo sada svedoci neće trajati zauvek. Imamo veliku i retku priliku da je iskoristimo. Danas je ceo svet naše potencijalno tržište, i to je odlična vest. Ali u isto vreme, ceo svet je i naša konkurencija. Što je, obično, manje lepa vest.
Kako da se od te konkurencije razlikujemo, kako da pobedimo u stalnom “ratu” za naklonost kupaca i klijenata?
Sve što smo do sada znali, sve što smo do sada radili, moramo da okrenemo naopako. Sve što radimo danas nije dovoljno da nam i sutra donese uspeh.
Jedna od definicija ludila glasi: raditi istu stvar ponovo i ponovo i očekivati bolji rezultat. Nije dovoljno da budemo efikasniji, brzi. Potrebno je da uradimo nešto što se niko pre nas nije setio da uradi ili se nije setio da uradi na taj način.

DAKLE, POTREBNO JE DA BUDEMO INOVATIVNI.

A to znači da moramo da idemo ispred tržišta, da ne možemo da čekamo da se tržište “namesti” za nas. Gutenberg je konstruisao štamparsku mašinu 1439. godine, pre nego što su izmišljene naočare za čitanjne i u vreme u koje 90 odsto stanovništva nije umelo da čita. Kada je Benz 1886. patentirao prvi automobil, u Nemačkoj je zakonom bilo zabranjeno voziti i nisu postojale benzinske pumpe.
Tako je i danas: kompanije širom sveta prodaju proizvode za koje nismo ni bili svesni da nam trebaju, stvaraju potrošačke navike i kreiraju nove trendove. Kreiraju budućnost umesto da je predviđaju.

Najuspešnije kompanije budućnosti baviće se oblastima koje pokrivaju “Big Data”, IoT (Internet of Things) i različite oblike veštačke inteligencije (AI): mašinsko učenje, prepoznavanje i procesiranje slika, procesiranje prirodnih jezika… Organizacije koje se bave tradicionalnim industrijama (poljoprivreda, nekretnine, transport, industrijska proizvodnja, zdravstvo, školstvo) neće nestati, opstaće i uspeti samo ako u svoje tradicionalne načine poslovanja duboko inkorporiraju ove oblasti.
Iako sve vreme pričamo o automatizaciji, u centru našeg poslovnog univerzuma je najvažniji resurs i najveća konkurentna prednost – ČOVEK.

Što svet ide dalje u digitalizaciju, veća je i važnija uloga ljudskih veština, kreativnosti, ideja. Roboti su lako zamenljivi, ali ljudske veštine i kreativnost nisu!

Na mudrim liderima je zadatak da talente u svojim organizacijama motivišu i da iskoriste njihove potencijale. U digitalnom dobu mogućnost učenja je najvažnija stvar koja može da se ponudi zaposlenima i kotira se bolje od novca i od pohvale.

Na liderima je da zaposlenima pruže tu priliku. Da (ma koliko to nekada bilo teško) ohrabruju greške. Da budu svesni da najvažniji resurs poslovanja budućnosti – inovativnost – sve vreme igra “stiskavac” sa neuspehom.

Da sebi iznova ponavljaju da u korporativnoj kulturi u kojoj poraz nije opcija, to nije ni uspeh.

Marija Desivojević Cvetković, Viši potpredsednik, Strategija i razvoj

 

Prijavi se da ti novi tekstovi stizu u inbox

Koristimo MailChimp kao našu marketing platformu. Klikom na “Prijavi se”, prihvatate da se informacije prenesu na ovu platformu. Saznaj više o njihovoj politici privatnosti ovde.

Previous

Arhitekta na radnom zadatku u inostranstvu

December 21, 2018
Next

Svetske zvezde u srpskom voćnjaku

January 11, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Related posts

bananas
Delimo znanje,

Banane nisu žute

computer-5711954_1280
Delimo znanje,

Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?

d
Delimo znanje,

Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači

0 (1)
Delimo znanje,

Lider se i rađa, i stvara

https://blog.deltaholding.rs/pitajte-deltu/

Najčitaniji tekstovi

  • 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita 12.6k views | 1 comment
  • 8 godina Mladih lidera Delta Holdinga 7.9k views | 0 comments
  • Zgrabi tu praksu! 5.8k views | 10 comments
  • Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija 5.8k views | 11 comments
  • 13 sati i 38 minuta 5.1k views | 1 comment

Najnovije vesti

  • Banane nisu žute
  • Kome najviše (ne) odgovara rad na daljinu?
  • Upornost i strpljenje su srž uspeha – priča o parobrodu i kornjači
  • Lider se i rađa, i stvara
  • Paradoks izbora – kada je manje zapravo više?

Najnoviji komentari

  • Dragana on Budite prisutni, korisni, brzi!
  • Admin on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Ivan on Za uspeh je potrebna (i) emocionalna inteligencija
  • Dragana on 5 biznis knjiga koje svako treba da pročita
  • Nikola on Mraz u voćnjaku

Arhiva

  • April 2021
  • December 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • June 2017

Kategorije

  • Delimo znanje
  • Naše priče
  • Od srca
  • Šta radimo kada ne radimo
  • Tašna i mašna
  • Uncategorized

Meta

  • Log in
  • Entries feed
  • Comments feed
  • WordPress.org

Politika Privatnosti | Politika o kolačićima | Podešavanje kolačića
Blog uređuje: Delta Holding, Sektor za korporativne komunikacije.
Web stranicu izradio i održava: Delta Holding, Sektor IT.
© 2018 Delta Holding. Sva prava zadržana.